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A m'pourmoûnant das mes
souv'nances - Vol. 1
Daniel Hubert
Lecture par l'auteur de «Su l' tchèmin d' l'icole»

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Su l’ tchèmin d’ l’icole

    Il est 8 heûres, c’est l’moumat d’aller à l’icole. À paûne l’huche de la mâjon douvrîte, maugré ma cagoûle èt m’ n’ètchârpe, djè sate tout d’cheûte qu’i n’fât m’ tchaud. D’ailleurs, i dgeale co. I-l è neidgi toute la neutie, tafât est tout blanc. El ciel est bin bache èt on n’ô rin.

    Coumme c’est bin calme, coumme c’est bé. Du côp, on roublie bin vite el frud.

    Das la rualle, la sorcière qu’est d’jà passée è lâyi in haut meur de neidge de tchaque coté d’la route. In meur qu’i va bin falloir houpper pou sorti d’la mâjon. Aveu m’ cartâbe su l’dos, djè saute pa d’zeur la raûye. Mâs coumme dj’â des p’tites djambes, dj’arrive trop couche. Em’ pid droit s’afonce dè 20 centimètes das l’tâs. V’là què dj’n’â m’ co fât in mète què dj’â d’jà d’la neidge plé les soleys. Djè coummace bin la djournâye.

    Coumme el cantonnièr n’è m’ co passé aveu la cléne, dj’a profîte pou fâre quéques glisseûres. Peûs, arrivé au tchu d’ la rualle, coumme toudjous, djè côpe au couche à pernant l’tchèmin qui monte djusqu’à l’église. Ainlà, ça m’fât guégni don tch’min èt don taps.

    Su l’tchèmin enneidgi, djè seûs l’premi à tripler su l’tapis blanc. À part quéques traces dè tchats èt quèques traces djaunes qu’i-s ant lâyi après s’être souladgi... rin d’aûte. Pachône n’est co passé par là.

    Djè prends don plâji à martchi tout seûl, à enfonci mes pids das la neidge èt à l’oï craqu’ler pa d’zous mes soleys. 

    Au mîtan d’la côte, djè m’arrête in paû pou fâre 3-4 boules de neidge que dj’lance su l’toit des mâjons les pus baches. Peûs el taps qu’j’y seûs, dj’a lance eune ou deux das la f’néte dè la Maria pou la fâre rûter in paû. Elle est toudjous su note dos. Elle ne supporte mi les gosses èt elle bacâye tout l’taps. Coumme dj’â fât mouche, i faut vite què djè m’catchiche pou qu’elle nè m’voyiche mi. Djè monte la rualle a courant coumme djè peux djusqu’à l’église. Duvant l’pôrtche, djè r’troûve el Lucien. C’est m’meilleur copain. On est assis sus l’méme banc’ à l’icole. C’est souvat aveu lu què dj’ fâs les 400 côps. Hi hi! I paraît qu’on est deux sacrés varas, c’est c’què dijant les aûtes.

    Assène, djè parcourans l’resse don tch’min a nous racontant des flaûves èt a lançant deux ou trois boules dè neidge su les tchins què dj’croisans.

    Il est grand taps d’arriver car i sant d’jà tourtous toulà. El mâte d’icole bacâye après nos pou qu’on s’dépétchiche. Dj’atans les dârins… co in côp.

    Djè nous mettans das les rangs sas rin dère peûs el mâte d’icole nous fât ratrer. Après qu’on s’est déviti das l’couloir, on ratère das la classe, toudjous en silence.

    El fû crèpite das l’fourné à colonnes en fonte de Tchéquion. C’est qu’el mâte atout d’jà toulà à8 heûres pou l’allumer pou qu’on n’aviche mi frud. Coumme on è les pids trapés, el mâte nous fât tèrer nos soleys; i nous les fât randgi d’lez l’fû, el long don meur don fond. In côp qu’c’est fât, djè m’va m’mette debout près d’èm banc’ car c’est l’moumat d’prenre les prèsences. El mâte cite el nom d’tchaque afant. Tchacun à s’tou, djè d’vans rèponde «présent». Aneu, tout l’monde est toulà. Gn’è co pont d’malades maugré l’mauvais taps. On peut s’assîr, l’icole peut coummaci.
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